Σε εξέλιξη βρίσκονται, σύμφωνα με πληροφορίες, στην Κρήτη διεργασίες ανάμεσα στα ΤΕΙ, το Πανεπιστήμιο και το Πολυτεχνείο, με στόχο να βρεθούν οι κατάλληλοι εκείνοι τρόποι για την ενοποίηση όλων σε μια ενιαία τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπου θα συνεργάζονται μεταξύ τους όλες οι πλευρές για μια αποτελεσματική διαδικασία προς όφελος...
της εκπαιδευτικής κοινότητας, των ίδιων των αποφοίτων, αλλά και του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου.
Την αποκάλυψη αυτών των διεργασιών έκανε στην εφημερίδα “Νέα Κρήτη” χθες, εκφράζοντας και τις προσωπικές του απόψεις ο υπεύθυνος Αιολικής Ενέργειας στο ΤΕΙ Κρήτης, μηχανολόγος Δημήτρης Χρηστάκης, λέγοντας πως αυτή η συνεργασία και η ενοποίηση ανάμεσα σε ΤΕΙ αλλά και ανάμεσα σε ΤΕΙ και ΑΕΙ έχει ήδη αποφέρει τα πρώτα θετικά αποτέλεσμα σε άλλες περιοχές της χώρας.
«Τα πολλά μικρά σχήματα είναι καταδικασμένα. Γι’ αυτό η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε να ενωθούν ιδιαίτερα τα επαρχιακά μικρά πανεπιστήμια και να γίνουν μεγάλες μονάδες στο χώρο της εκπαίδευσης. Οπότε εδώ για την Κρήτη τα Ιδρύματα που έχει προτείνει η ελληνική κυβέρνηση να ενωθούν είναι το Πανεπιστήμιο, το Πολυτεχνείο και το ΤΕΙ», είπε ο κ. Χρηστάκης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχει στο χώρο του Πανεπιστημίου ένας προβληματισμός ως προς τους διακριτούς ρόλους. Δηλαδή, το ρόλο που έχει για παράδειγμα ένας μηχανολόγος, ένας ηλεκτρολόγος, ο τεχνολόγος γεωπόνος κ.λπ., σε σχέση με το ρόλο που έχει ο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης απόφοιτος. Αλλά για το λόγο αυτό γίνονται σοβαρές συζητήσεις, όπου εκφράζονται όλες οι απόψεις.
«Όλοι συμμετέχουμε σε αυτές τις συζητήσεις. Διότι είναι κάτι που θα αποφασιστεί μέσα από διαδικασίες που ξεκινούν από τα τμήματα, από συνελεύσεις τμημάτων κ.λπ. Κι έχουν γίνει αρκετές συζητήσεις μέσα στα πανεπιστήμια. Εμείς εδώ στο ΤΕΙ έχουμε κάνει αρκετές συζητήσεις για να δούμε πώς θα εξελιχθεί το ΤΕΙ, τι θα γίνει κ.λπ. Με λίγα λόγια, πρωταρχικό θέμα είναι η σύνδεση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την κοινωνία σε πρώτη φάση. Και σε δεύτερη φάση με την παραγωγή»...
Συνεχίζοντας, ο μηχανολόγος και υπεύθυνος στο Εργαστήριο Αιολικής Ενέργειας του ΤΕΙ Κρήτης είπε ότι «δεν επιτρέπεται να στήνει το ελληνικό κράτος σχολεία τα οποία θα “παράγουν” ανθρώπους που είναι προορισμένοι να φύγουν στο εξωτερικό. Γιατί, δηλαδή, ως φορολογούμενοι να μεγαλώνουμε ένα παιδί, να το σπουδάζουμε και την άλλη μέρα που θα παίρνει το πτυχίο του να πηγαίνει και να δουλεύει στη Γερμανία;».
Ο κ. Χρηστάκης κάνει λόγο για τεράστια διαρροή ανθρώπων και κεφαλαίων προς το εξωτερικό που μπορεί και πρέπει να σταματήσει μέσα από την ενιαία τεχνολογική εκπαίδευση.
«Το υπουργείο Παιδείας έχει πετάξει το “μπαλάκι” αυτή τη στιγμή στα Ιδρύματα της Κρήτης, να συζητήσουν μεταξύ τους. Έχουν γίνει συζητήσεις μεταξύ των πρυτάνεων, οι οποίες είναι σε πάρα πολύ καλό κλίμα. Δηλαδή μέχρι στιγμής και οι τρεις πρυτάνεις έχουν δείξει πολύ καλές διαθέσεις. Ωστόσο, υπάρχουν διάφορες φυγόκεντρες τάσεις, είτε αυτά είναι μικροτοπικιστικά συμφέροντα είτε άλλα προβλήματα, τα οποία και πρέπει να αντιμετωπίσουμε»...
Σύμφωνα με τον ίδιο, «είναι αδιανόητο το Πανεπιστήμιο να είναι το μισό στο Ηράκλειο και το άλλο μισό στο Ρέθυμνο και το Πολυτεχνείο να είναι στα Χανιά. Δηλαδή τις αμαρτίες της Χούντας τις πληρώνουμε τώρα»!
Και εξηγεί: «Ο Παττακός, επειδή ήταν Ρεθυμνιώτης, “φύτεψε” την έδρα του Πανεπιστημίου στο Ρέθυμνο. Κι επειδή το Ρέθυμνο είναι πάρα πολύ μικρή πόλη, έβαλε και “λίγο” Πανεπιστήμιο στο Ηράκλειο. Ήρθαν οι μετά τη Χούντα κυβερνήσεις. Έστησαν το ΤΕΙ στο Ηράκλειο, το οποίο είναι μεγάλο Ίδρυμα με 15.000 φοιτητές. Αυτοί οι φοιτητές σπουδάζουν στα παραρτήματα του ΤΕΙ Κρήτης στη Σητεία, την Ιεράπετρα, τον Άγιο Νικόλαο και τα Χανιά. Είναι δυνατόν να έχεις μοιράσει ένα Ίδρυμα σε πέντε παραρτήματα;», διερωτάται ο κ. Χρηστάκης.
Έχει γίνει στην Αθήνα: Η ενιαία τριτοβάθμια εκπαίδευση
Ο Δημήτρης Χρηστάκης εκφράζει την άποψή του ότι «η τριτοβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να είναι ενιαία. Δηλαδή από την επαγγελματική εκπαίδευση, η οποία θα βγάζει χτίστες, μηχανουργούς, ξυλουργούς κ.λπ. μέχρι τις μεταπτυχιακές σπουδές, τις διδακτορικές σπουδές κ.λπ. Να είναι ενιαία με την έννοια να είναι στον ίδιο χώρο και κάτω από την ίδια στέγη. Και θα πρέπει ο επαγγελματίας ο ξυλουργός, ο επαγγελματίας ο χτίστης, ο εγκαταστάτης ηλεκτρολόγος κ.ά. να είναι υψηλού επιπέδου, όπως πρέπει να είναι. Και όχι να είναι ένας άνθρωπος που να γίνεται εμπειρικός τεχνίτης δίπλα σε κάποιον άλλο»...
Μέσα σε αυτή την ενιαία εκπαίδευση να μπορεί, για παράδειγμα, ένας που σπουδάζει ξυλουργός να προχωρήσει συνεχίζοντας τις σπουδές του και να γίνει για παράδειγμα αρχιτέκτονας.
«Οπότε, αν έχει κανείς τη δυνατότητα να μπει και να δουλέψει με διάφορους ανθρώπους, να μπορεί να αναπτύξει τις ικανότητές του. Ο στόχος δηλαδή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα είναι να φέρει κοντά διαφορετικούς ανθρώπους, γιατί έτσι γεννιούνται τα ενδιαφέροντα. Όπου δεν υπάρχουν διαφορετικοί άνθρωποι, δεν υπάρχουν ενδιαφέροντα»...
Ο ίδιος τονίζει, εξάλλου, ότι τα πτυχία θα είναι σε διάφορες διαβαθμίσεις.
«Θα γράφουν πάνω πανεπιστημιακά, θα γράφουν μεταπτυχιακά πτυχία και επίσης έχει προτείνει το υπουργείο τις λεγόμενες διετείς σχολές, που θα είναι επαγγελματικές σχολές. Δηλαδή, κάποιος που θα θέλει να γίνει ελαιοχρωματιστής θα πηγαίνει εκεί. Γνώμη μου είναι να είναι άλλες μικρότερης διάρκειας και άλλες μεγαλύτερης, αλλά να είναι επαγγελματικές. Να σου δίνουν άδεια άσκησης επαγγέλματος», είπε ο κ. Χρηστάκης.
Στην Αθήνα, εξάλλου, ήδη δύο ΤΕΙ έχουν ενοποιηθεί.
«Έχουν ενωθεί και έχουν δημιουργήσει το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Το ΤΕΙ Πειραιά και το ΤΕΙ Αθήνας καταργήθηκαν και δημιούργησαν το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Τώρα σειρά έχει πάρει το Πανεπιστήμιο Ηπείρου, στα Γιάννενα, που ενοποιείται με το ΤΕΙ Ηπείρου και ίσως ενοποιηθούν και με το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων», κατέληξε ο κ. Χρηστάκης.
(ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ - "ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ")
https://www.neakriti.gr/article/kriti/1508387/pros-enopoiisi-tei-panepistimio-kai-polutehneio-kritis/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.