ΑΡΧΕΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ (ΕΔΩ)... ΚΙΒΩΤΟΣ

«Τα ψέματα τελείωσαν. Αρχίζουν οι έλεγχοι» για τη φέτα και το λάδι


«Τα ψέματα τελείωσαν. Αρχίζουμε ελέγχους», ανακοινώνει τώρα ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων για τη διακίνηση μόνο εμφιαλωμένου ελαιολάδου στους χώρους μαζικής εστίασης της χώρας, ώστε, έστω και με καθυστέρηση τόσων μηνών, να αρχίσει η υλοποίηση του μέτρου.

Ταυτόχρονα, ο ΕΦΕΤ ξεκινάει και ελέγχους για να πατάξει την παραπλανητική διάθεση εισαγόμενου λευκού τυριού σαν... φέτα, σε βάρος...



ανυποψίαστων καταναλωτών κυρίως στις τουριστικές περιοχές της χώρας!

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Από την πρώτη μέρα του 2018, όλοι οι ιδιοκτήτες ταβερνών και εστιατορίων ήταν υποχρεωμένοι πάνω στο τραπέζι του πελάτη, αντί για το γνωστό λαδομπούκαλο, να είχαν μία φιάλη ελαιολάδου μη επαναγεμιζόμενη! Κανείς ή σχεδόν κανείς στην Κρήτη και σε ολόκληρη τη χώρα δεν το έχει εφαρμόσει. Αντιθέτως, όπως έχει αποκαλύψει η εφημερίδα «Νέα Κρήτη», το γνωστό πλέον κόλπο είναι να μην υπάρχει καθόλου συσκευασία ελαιολάδου πάνω στα τραπέζια.

Και μόνο όταν ο πελάτης ζητήσει ελαιόλαδο να του απαντήσει ο ταβερνιάρης «δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα η απόφαση. Έχουμε πάρει παράταση»...

Εάν δε ο πελάτης ζητήσει λαδωμένη τη σαλάτα του, θα είναι θαύμα στην περίπτωση που η σαλάτα του έρθει λαδωμένη με ελαιόλαδο και όχι με... σπορέλαιο...

«Χρειάζεται διαφημιστική καμπάνια»

Μιλώντας στην εφημερίδα ο πρώην πρόεδρος του ΕΦΕΤ, που σήμερα έχει τις ιδιότητες του επιστημονικού συνεργάτη ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» και του διευθυντή Τμήματος Διατροφολογίας New York College, Νίκος Κατσαρός, ξεκαθαρίζει ότι αυτό που απαιτείται, πέρα από τους όποιους ελέγχους, είναι η ενημέρωση του κόσμου!

«Είναι λοιπόν άμεση ανάγκη τα αρμόδια υπουργεία να ξεκινήσουν ως πρώτο μέτρο μια ενημέρωση των καταναλωτών μέσω των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας. Με πολλή πικρία αναφέρω ότι από 1/1/2018 πέρασε ένα πολύ θετικό μέτρο για το ελαιόλαδο: “Σε όλα τα εστιατόρια της επικράτειας το ελαιόλαδο θα σερβίρεται σε μικρά μη επαναγεμιζόμενα μπουκάλια, και στην ετικέτα θα αναφέρεται το όνομα και η διεύθυνση του παραγωγού και όλα τα προβλεπόμενα από τον νόμο φυσικοχημικά χαρακτηριστικά του ελαιολάδου”. Το μέτρο αυτό όχι μόνο δεν εφαρμόζεται μέχρι σήμερα, αλλά το αγνοεί και το σύνολο των καταναλωτών.

Στην Ισπανία, μετά από μια τηλεοπτική ενημέρωση των καταναλωτών, το μέτρο εφαρμόζεται με απόλυτη επιτυχία. Μετά από ένα πετυχημένο τηλεοπτικό spot, εμφανίζεται το παρακάτω γραπτό μήνυμα: “Σε ταβέρνες και εστιατόρια ζητάτε πάντα ελαιόλαδα με τη σωστή σήμανση και συσκευασία”».

«Φέτα» το... λευκό τυρί;

Σε ό,τι αφορά τη φέτα, ο ΕΦΕΤ αναφέρει ότι «έχουν παρατηρηθεί αθέμιτες πρακτικές διάθεσης λευκού τυριού άλμης ως φέτα, που εστιάζονται κατά βάση στις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης (εστιατόρια, ταβέρνες, ψητοπωλεία, ξενοδοχεία, κ.λπ.)».

Έτσι, λοιπόν, ο ΕΦΕΤ, στο πλαίσιο τόσο της προστασίας των συμφερόντων των καταναλωτών όσο και της αυθεντικότητας των ελληνικών τροφίμων, εντείνει τους σχετικούς ελέγχους σε συνεργασία και με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καθώς και τις αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειών της χώρας.

Σε πρώτη φάση και στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδιασμού και προγραμματισμού του ΥΠΑΑΤ και της πολιτικής ηγεσίας, οι έλεγχοι θα έχουν ως επίκεντρο τις τουριστικές περιοχές της χώρας και τα μεγάλα καταναλωτικά κέντρα.

Ο ΕΦΕΤ επισημαίνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να διεκδικούν τα δικαιώματά τους και, σε περίπτωση υποψίας παραπλάνησής τους, να επικοινωνούν με τις κατά τόπους αρμόδιες Αρχές και τον ΕΦΕΤ. Οι δε επαγγελματίες του χώρου της μαζικής εστίασης θα πρέπει να γνωρίζουν ότι φέρουν την απόλυτη ευθύνη στην περίπτωση υιοθέτησης πρακτικών παραπλάνησης και μη εφαρμογής της νομοθεσίας, γεγονός που επισύρει αυστηρές διοικητικές κυρώσεις.

Στο πλαίσιο συνεργατικών δράσεων και ολοκληρωμένης προσέγγισης του ζητήματος, πραγματοποιήθηκε στις 17 του μήνα, στα γραφεία του ΕΦΕΤ, σύσκεψη με εκπροσώπους τόσο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ), όσο και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, στην οποία υπογραμμίστηκε η σημαντικότητα των θεμάτων, η αναγκαιότητα συμμόρφωσης των επαγγελματιών του κλάδου της μαζικής εστίασης, καθώς και το αυστηρό πλαίσιο των ελέγχων που θα πραγματοποιηθούν σε εθνικό επίπεδο.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ - "ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ"
https://www.neakriti.gr/article/ellada-nea/1509725/ta-psemata-teleiosan-arhizoun-oi-eleghoi-gia-ti-feta-kai-to-ladi/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

"To Blog του Ναυαγού" προτείνει...

ΕΚΠΟΜΠΗ ΚΙΒΩΤΟΣ 2008-2010 (ΜΕΡΙΚΑ ΤΑΞΙΔΙΑ...ΣΤΑΘΜΟΣ)