ΑΡΧΕΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ (ΕΔΩ)... ΚΙΒΩΤΟΣ

Έξω φρενών παραγωγός - Του ζήτησαν να γίνει... σοφέρ για γεωπόνο


Την έντονη αντίδραση παραγωγού της Βιάννου προκάλεσε το τηλεφώνημα εκτιμήτριας του ΕΛΓΑ, που του είπε να την πάρει με το αυτοκίνητό του και να την πάει στο λιόφυτό του.


Όπως μετέφερε στην εφημερίδα “Νέα Κρήτη” ο ελαιοπαραγωγός Μπάμπης Παπαδάκης, αρνήθηκε κατηγορηματικά στη γεωπόνο να διαθέσει το αυτοκίνητο του...



για να την μεταφέρει ως τη Βιάννο και να του κάνει εκτίμηση των ζημιών που εκείνος είχε δηλώσει.

Και μάλιστα η ίδια του απάντησε ότι «στους χωματόδρομους τα αυτοκίνητα του ΕΛΓΑ δεν πάνε»... «Και πάει το δικό μου; Ας μεριμνήσει ο υπουργός να φτιάξει τους δρόμους, ώστε να πηγαίνω στο λιόφυτό μου κι εγώ και να πηγαίνετε κι εσείς να κάνετε τη δουλειά σας», ανταπάντησε ο παραγωγός!

Φαίνεται πως οι εκτιμητές του ΕΛΓΑ, για να κάνουν τη δουλειά τους, είναι αναγκασμένοι να προσφεύγουν στους ίδιους τους παραγωγούς, αφού τα οδοιπορικά τα έχουν πετσοκομμένα και παράλληλα, επειδή δεν υπάρχουν υπηρεσιακά αυτοκίνητα σε μια χώρα που υποτίθεται ότι στηρίζεται στην αγροτική παραγωγή, παίρνουν κυρίως τα δικά τους αυτοκίνητα, και υπάρχουν και κάποια ενοικιαζόμενα (!) για να μετακινούνται στα χωριά...

Όπως είχαμε ξαναγράψει παλιότερα, η κυβέρνηση είχε μειώσει δραματικά τα οδοιπορικά των γεωπόνων του ΕΛΓΑ και μάλιστα τους απαντούσε ότι στις εκτιμήσεις των ζημιών θα πρέπει να πηγαίνουν... με το ΚΤΕΛ!

«Δε σε βάζω στο αυτοκίνητό μου»

Ο Μπάμπης Παπαδάκης, που είναι εργαζόμενος στη ΔΕΗ, αναρωτιέται, μάλιστα, πώς μπορεί να απαντήσει κατάλληλα στους γεωπόνους του ΕΛΓΑ, σε ανάλογες περιπτώσεις, ένας απλός αγρότης που δεν έχει αυτή τη δυνατότητα και είναι αναγκασμένος, αν δε θέλει να του κόψουν την αποζημίωση, να τους μεταφέρει ο ίδιος στο χωράφι του.
Συγκεκριμένα, μας μετέφερε τον εξής διάλογο:


«Με πήρε μια κοπέλα και μου λέει “είμαι από τον ΕΛΓΑ”. Δε μου είπε ούτε όνομα, και μάλιστα στη συνέχεια αρνήθηκε να μου το δώσει. Και μου λέει: “Έχεις κάνει αίτηση για ζημιές. Πώς θα γίνει να δούμε τα ελαιόδεντρά σου;”... “Πηγαίνετε να σας τα δείξουν. Είναι σε μια περιοχή ανάμεσα σε Βιάννο και Κερατόκαμπο”, της απαντώ. Αλλά της λέω επίσης ότι “τα δέντρα βρίσκονται καταγεγραμμένα και στους χάρτες. Πώς μας βρίσκετε και μας λέτε ότι έχουμε 30 μουρέλα και όχι 50 που δηλώσαμε και μας τα κόβετε;”...».


Και τότε η γεωπόνος λέει στον παραγωγό ότι η ίδια δεν μπορεί να πάει. «“Δεν μπορώ να πάω”, μου λέει, “γιατί πρέπει να με πάτε εσείς”. “Γιατί να σας πάω εγώ;”. Και η απάντησή της ήταν ότι “το αυτοκίνητο του ΕΛΓΑ δεν μπαίνει σε αυτούς τους δρόμους”»...

«Θέλω ρεύμα... φέρε εσύ τους στύλους»

Μάλιστα, στο σημείο αυτό, όπως ο ίδιος ο Μπάμπης Παπαδάκης μάς μετέφερε χθες, της ανταπάντησε... «Πας καλά, κοπέλα μου; Σαν να μου λες “θέλω ρεύμα σπίτι μου” και έρχεσαι στη ΔΕΗ και σου λέω εγώ “φέρε μου ένα αυτοκίνητο να μου πας τους στύλους, φέρε μου και τους εργάτες με ένα άλλο αυτοκίνητο για να σου βάλω ρεύμα”. Μα, σοβαρά μιλάς;». 
Εξάλλου, ο ίδιος της είπε, επίσης: «“Πες ότι εγώ είμαι στα καράβια. Είμαι στο Ντουμπάϊ. Είμαι, λόγω κρίσης, εκτός Ελλάδος και δουλεύω. Θα φύγω να σε πάω να σου δείξω τις ελιές;”. Και τότε εκείνη με ρωτάει: “Κανείς συγγενής, κανείς αδελφός;”... “Δε θέλω εγώ να έχω υποχρεώσεις στον αδελφό μου. Τι είναι αυτά;”», της απάντησε τότε ο παραγωγός.
«Εκείνη επέμεινε λέγοντάς μου “πρέπει να με πας με το αμάξι”. “Εγώ”, της λέω τότε, “κοπελιά, στο αμάξι μέσα δε σε βάζω. Για πολλούς και διάφορους λόγους. Καταρχάς εσύ μπαίνεις μέσα σε ένα ξένο αμάξι; Εγώ μπορεί να μην είμαι καλός οδηγός και να σε σκοτώσω”...».


Και στο σημείο αυτό η γεωπόνος τού είπε (σύμφωνα πάντα με την περιγραφή του): «“Εσύ τα κάνεις αυτά για να μην πάμε να σου κάνουμε έλεγχο”... “Πας καλά, παιδί μου;”, της λέω, “νομίζεις ότι θα με εκβιάσεις; Άστο μην πας. Και αν δεν πας θα σου κάνω μήνυση, για να πεις στο δικαστήριο τους λόγους που δεν πήγες να μου κάνεις έλεγχο. Και στο κάτω-κάτω, εμένα με ξέρεις και με προσβάλλεις έτσι; Με ποιο δικαίωμα; Εσύ ούτε το όνομά σου δε θέλεις να μου πεις. Και μου ζητάς να βάλω στο αμάξι μου μια άγνωστη και να τη μεταφέρω στη Βιάννο; Κι εξάλλου, μπαίνοντας στο αυτοκίνητό μου, μπορεί κάποιος να υποθέσει ότι έχουμε κάνει και συναλλαγή μεταξύ μας. Εσύ το δέχεσαι αυτό;”».


Τότε η ίδια φέρεται να ανταπάντησε ότι θα πει στον επόπτη να επικοινωνήσει μαζί του. «Της είπα, όχι στον επόπτη, αλλά “στον υπουργό να πεις να με πάρει τηλέφωνο. Να του πω να πάει να φτιάξει τους δρόμους, να πηγαίνει το αυτοκίνητό σας και το δικό μου. Γιατί δεν είναι πιο καλό το δικό σας αυτοκίνητο από το δικό μου”»... 

Καταλήγοντας, ο Μπάμπης Παπαδάκης τονίζει ότι δεν είναι δυνατόν οι παραγωγοί να πληρώνουν ακόμα και τα έξοδα μετακίνησης του γεωπόνου, κατά την αίτηση που κάνουν, και να πρέπει στη συνέχεια να τον μεταφέρουν κιόλας.

«Επιβάλλεται να πηγαίνουν οι παραγωγοί»

«Είναι επιβεβλημένη η παρουσία του παραγωγού», λέει ωστόσο από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ν. Ηρακλείου Γιώργος Τζωρτζάκης. «Κι αυτό διότι πρέπει να ελέγξει εάν πήγε η υπηρεσία και του έκανε έλεγχο για τη ζημιά που έχει δηλώσει. Από ’κει και πέρα, τι να κάνουν κι αυτοί όταν τους έχουν πετσοκόψει τα οδοιπορικά και τους λένε να πηγαίνουν με το ΚΤΕΛ στα χωριά; Αν δεν υπάρξει κάποιος από το συνεταιρισμό “δείκτης” να τους πάει στις περιουσίες, θα πρέπει οι παραγωγοί να το κάνουν. Πάντα όμως πρέπει κάθε παραγωγός να είναι παρών κατά τη στιγμή του ελέγχου»...

(ΡΕΡΠΟΡΤΑΖ: ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ - "ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ")
https://www.neakriti.gr/article/kriti/irakleio/1502976/exo-frenon-paragogos-tou-zitisan-na-ginei-sofer-gia-geopono/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

"To Blog του Ναυαγού" προτείνει...

ΕΚΠΟΜΠΗ ΚΙΒΩΤΟΣ 2008-2010 (ΜΕΡΙΚΑ ΤΑΞΙΔΙΑ...ΣΤΑΘΜΟΣ)