Έσπασε το "φράγμα" του 1 ευρώ η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης στην Κρήτη, με τις τιμές να ακολουθούν την ανηφόρα και στα υπόλοιπα είδη καυσίμων, γεγονός που αποδίδεται στην άνοδο της τιμής του βαρελιού, αλλά την ίδια ώρα η σημερινή κυβέρνηση εξακολουθεί να διατηρεί τους "απαγορευτικούς" φόρους στα καύσιμα, παρατηρώντας τις διεθνείς εξελίξεις σαν απλός θεατής.
Η εφημερίδα "Νέα Κρήτη" σήμερα δημοσιεύει όμως και τα στοιχεία των εμπλεκόμενων φορέων, που εκτιμούν ότι νέες ανατιμήσεις θα έχουμε στα καύσιμα εντός της εβδομάδας, ενώ το πολύ σε ένα δεκαπενθήμερο με εικοσαήμερο θα δούμε να συμπαρασύρονται προς τα πάνω και οι τιμές σε πολλά καταναλωτικά είδη πρώτης ανάγκης, καθώς και στις μεταφορές, ακριβώς λόγω του αυξανόμενου κόστους των καυσίμων!
Τι περιμένει η κυβέρνηση μπροστά σε μια τέτοια κατάσταση και δεν κάνει πράξη τις επανειλημμένες υποσχέσεις που είχε δώσει από τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης προς τον ελληνικό λαό, μειώνοντας τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα προηγούμενα επίπεδα; Αρκετά δεν έχει υποφέρει ο λαός μας, κρυώνοντας και παγώνοντας από το 2012 και μετά, εξαιτίας της παράλογης αυτής πολιτικής, που είχε ξεκινήσει να εφαρμόζει ο Γιώργος Παπανδρέου στο πλαίσιο του πρώτου μνημονίου;
Τα ερωτήματα αυτά τίθενται επιτακτικά τόσο από τον πρόεδρο του Συλλόγου Βενζινοπωλών Ν. Ηρακλείου Λυκούργο Σαμόλη, όσο και από τον πρόεδρο της Ένωσης Καταναλωτών Ν. Ηρακλείου Νίκο Τζανάκη.
Τιμές... "φωτιά"
«Το βαρέλι έχει αύξηση. Έχει φτάσει η τιμή του στα 68 δολάρια πλέον, λόγω της κρίσης στο Ιράν. Εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά. Υπάρχει αύξηση στα καύσιμα και, όπως φαίνεται, θα έχουμε μέσα στην εβδομάδα αυτή και νέες αυξήσεις. Παρακολουθούμε κι εμείς τις εξελίξεις και σίγουρα αυτό που διαπιστώνουμε στην Κρήτη είναι ότι το πετρέλαιο θέρμανσης είναι πλέον κατά μέσον όρο στο ευρώ», ανέφερε χαρακτηριστικά στη "Νέα Κρήτη" ο πρόεδρος των βενζινοπωλών.
Συγκεκριμένα, από τη μια άκρη του νησιού μέχρι την άλλη, οι τιμές του πετρελαίου θέρμανσης κυμαίνονται στο 1 ευρώ και φτάνουμε μέχρι και το 1,05 ευρώ το λίτρο, για να βγει ο μέσος όρος του 1 ευρώ. Ο ίδιος, δε, συμβουλεύει τους καταναλωτές να επιλέγουν το πρατήριο από το οποίο θα εφοδιάζουν τα νοικοκυριά τους με πετρέλαιο, με βάση τη μέση τιμή και όχι ψάχνοντας το φτηνότερο, γιατί μπορεί πίσω από μια φτηνή τιμή να κρύβεται παιχνίδι εξαπάτησης των καταναλωτών...
«Αν θέλουν, μπορούν»...
Τι μπορεί όμως να κάνει η κυβέρνηση για να προστατεύσει τον κόσμο από τις ανατιμήσεις στα καύσιμα; «Μπορεί να μειώσει τους φόρους στα καύσιμα», λέει ο Λυκούργος Σαμόλης.
«Επειδή είμαστε η χώρα με τους υψηλότερους φόρους στον κόσμο, θα μπορούσε η κυβέρνηση να μειώσει τους φόρους, σε μια τόσο δύσκολη εποχή. Σήμερα, με αυτές τις τιμές στα καύσιμα, έχουν πρόβλημα και τα πρατήρια και ο καταναλωτής», σύμφωνα με τον πρόεδρο των βενζινοπωλών.
«Και ακόμα σήμερα είμαστε σε καλά επίπεδα σε σχέση με άλλα χρόνια. Πριν μερικά χρόνια, αν θυμάστε, είχε φτάσει η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης στα 2 ευρώ. Είμαστε σε καλά επίπεδα, λοιπόν, σήμερα, αρκεί να μην αυξηθούν άλλο τα καύσιμα», τόνισε χαρακτηριστικά.
Εξάλλου, ο ίδιος επισήμανε ότι «δεν είναι ακόμα αισθητή η αύξηση. Με τις νέες αυξήσεις όμως θα αρχίσει ο κόσμος να διαμαρτύρεται»...
Για τον παραλογισμό να χάνει το κράτος, αλλά η κυβέρνηση να επιμένει να κρατάει στα ύψη τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, ο Λυκούργος Σαμόλης εξηγεί ότι «υπάρχει θέμα και με τους δανειστές, γιατί ζητάνε αυτό το φόρο. Αλλά θα πρέπει και το κράτος να σημάνει συναγερμό, ώστε να κάνει "αποσυμπίεση", όπως κάνουμε κι εμείς ως επαγγελματίες. Έχουμε, δηλαδή, μειώσει τα δικά μας ποσοστά κέρδους και είναι και μια δικιά μας απορία, γιατί οι δανειστές επιμένουν, όταν είναι γνωστό ότι το κράτος χάνει εξαιτίας της μεγάλης μείωσης της κατανάλωσης».
Οι φόροι στα καύσιμα... φτάνουν στα ράφια των καταστημάτων
Ακόμα και στα βασικότερα είδη διατροφής θα έχουμε αλυσιδωτές αυξήσεις τιμών, αν υπάρξουν νέες ανατιμήσεις στα καύσιμα. Και αυτές οι αυξήσεις δε θα αργήσουν να επιβληθούν μέσα σε ένα 15νθήμερο με 20ήμερο. Τον κίνδυνο αυτό αποκαλύπτει στη "Νέα Κρήτη" ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ν. Ηρακλείου Νίκος Τζανάκης.
«Αυτές οι ανατιμήσεις είναι αναμενόμενες, αφού θα αυξηθούν και τα μεταφορικά από το κόστος των καυσίμων κίνησης και των καυσίμων ενέργειας που δίνουμε στις μηχανές. Όλα αυτά, λοιπόν, θα αυξήσουν τις τιμές οποιουδήποτε προϊόντος παράγεται και μεταφέρεται ως το ράφι μας. Και απλά σε πρώτη φάση η ακρίβεια φαίνεται στα καύσιμα που χρησιμοποιούμε, όπως είναι το πετρέλαιο θέρμανσης και η βενζίνη για να κινούμαστε».
Ο Νίκος Τζανάκης τονίζει, μάλιστα, ότι «από τη στιγμή που ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης και γενικότερα οι φόροι στα καύσιμα είναι τόσο ψηλά, δεν υπάρχει καμία δυνατότητα να γίνει μείωση των τιμών. Καθότι, ακόμη και μείωση να υπάρξει διεθνώς στις πρώτες ύλες, όπως το μαζούτ και τα παράγωγα του μαζούτ, αυτό είναι ένα μικρό ποσοστό. Να φανταστείτε ότι το ένα τρίτο της τιμής των καυσίμων είναι η καθαρή αξία των καυσίμων. Τα δύο τρίτα και παραπάνω είναι φόροι»...
Έτσι, ο Νίκος Τζανάκης καταλήγει λέγοντας πως μόνο με τη μείωση των εισφορών και των φόρων στα καύσιμα μπορεί να γίνει μια σοβαρή μείωση στις τιμές των καυσίμων, που είναι αισθητή για την αγοραστική δύναμη του κόσμου.
«Οποιαδήποτε άλλη διαχείριση της πρώτης ύλης, απλά θα προστίθεται επάνω στην υπάρχουσα τιμή. Ακόμα, δηλαδή, και σοβαρή πτώση τιμών να υπάρχει στα καύσιμα, η μείωση αυτή δε θα έρθει αμέσως. Θα έρθει μια μείωση της τάξης το πολύ του 10%. Δηλαδή, στο 1,50 ευρώ το λίτρο που πληρώνουμε τη βενζίνη, το 1,20 με 1,30 ευρώ το λίτρο προέρχεται από φόρους»...
(ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ - "ΝΕΑΚΡΗΤΗ")
http://www.neakriti.gr/?page=newsdetail&DocID=1466567&srv=364
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.